ภาพบรรยากาศกิจกรรมระหว่างการฝึกอบรมภายใต้หัวข้อ Learning Experience-Focused Course Design and Development (LEF-CDD) (การออกแบบวิชาที่มุ่งเน้นการสร้างประสบการณ์ให้กับนักศึกษา) ที่จัดขึ้นที่ห้องนวัตกรรมการเรียนรู้ อาคารเฉลิมพระเกียรติฯ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลล้านนา จังหวัดเชียงใหม่ ระหว่างวันที่ 17-19 กรกฎาคม 2567
.
The following is the class ambiance during the training session of ‘Learning Experience-Focused Course Design and Development (LEF-CDD)’ at Rajamangala University of Technology Lanna, Chiang Mai, during July 17-19, 2024. During this two-and-a-half-day training, learners constructed their knowledge of LEF-CDD’s course design process. Using an instructional design tool called ‘Student Learning Journey,’ learners practiced designing class activities aligned with how the human brain functions to support student learning.
.

.
.

.
This module’s key is constructive alignment and learning experience. Several models, such as Bloom’s Taxonomy, Kolb’s Experiential Learning Cycle, and LOVE-Based Teaching and Learning Methods, are also used to ensure each course component is aligned with each other and specified properly.
.
Designed Student Learning Experience Journeys from the 5 groups:
.
.
———————–

รศ. ดร.พิสุทธิ์ ขุมทรัพย์ และ ดร.ดวงธิดา หัสดินทร ณ อยุธยา (สถาบันเทคโนโลยีแห่งเอเชีย) [Assoc. Prof. Pisut Koomsap and Dr. Duangthida Hussadintorn Na Ayutthaya, Asian Institute of Technology]